Sonntag, 17. Oktober 2010

kalbimirendelerkengece



 I Aksam 
Sadece gövdemi dolduran
bos bir koltukta
ve los bir isikta
oturuyorum,
issiz odamda
Yapayalniz.
Bir sarap istiyorum
Tadi ayni sen.
Ve bir kadeh
Hic bosalmayan.

Bir sisede sarap
hic eksiltmeden tükettigim,
ve sadece bir aksam,
hic tükenmeden eksildigim.

Ardindan ..



II Gece


Gece olsun,
kör kara.
Ve hic bitmesin
Sen yoksan yanimda.

Sen dol icime
aldigim nefes yerine.
Daralttigim bu yasam cemberimde,
senin tadin olsun bana hayat veren.
Yalanlarımın hepsine inan
ben seninkilerini sarabin etkisiyle duymam.

Sarapsiz bir `sensizliye
gözümü acmak istemem,
inerim en derine,
elips seklindeki zaman boslugundan
döne döne,
savrula savrula.

Hic düsünmem,
birakirim kendimi bu akisa.



III Gece yarisi

bir ses yankilanir odaminin bos duvarlarindan:


„Ayrilik bir bitis degildir
noktadir baslangica.
Gidisi ise bölünmek degildir
birlesmek sonsuzlukda“


Susarim
Bu sesi dinlerim
Titrerim.
Dilimde senin tadin
bilincimde ise kaybettiklerim.

Ses susmaz. Bir susmaz:


„O´nun dudaklarini affet. En gizemli mekanlarda mutluluk bulurlar“
hatirliyorum..
Bu cümleyi bana karsi cok kurdu bu ses,
affedemiycegimi bile bile
Herdefasinda yenilenen bir heves..
ve
devam eder ses:

„Önemli mi bu kadar bedensel faaliyet !
Gercek olan ruhundaki hakimiyet.“


-  sus! düsünüyorum

„Sadakat arkasında kosan nice insanlar gibi
hep kendi inançlarinin ardından sürerken atini anlamadin sende.
Sevmenin en güzel yolu, yanlis yoldan sevmektir.
Kendine ait olana değil, yasaklanana ulaşmaya calismaktir sevgi“

-  Gercekden sevgi bu mu?
Gercek sevgiyi O´mu yasiyor?
Güldürdün beni yine.. yine ve yine..
Hep yanimda ol o yüzden böyle gecelerde.
Duydugun kahkahalar gercek
her an güldügümü zannetme ama.



Eglenceliyimdir haklisin.
Peki darbelere karsi ne kadar dayaniklisin?“



(ceyrek bir tebessüm)
-oofff!
Körkütük şarhoş olalım hadi.
kadınlar hakkında duyduğun her şeyi unut
sarhos olunca anliycaksin, Ses
aynadaki gözlerimde ruh aramayı birakip
satin aldigim ruhlarin hepsinin cürük ciktigini.
„cok aciyorsun kendine!“

- yok öyle degil.
Vazifelerin vaziyetlerce önlendiği yerdeyim sadece
Oturdugum yerde kücülüyor, kücülüyorum…

O yok ya, hatam, inanip kaybettigim
O yok ya, sevdigim, nefret ettigim ..

  ( ses-sizlik)


-Ne oldu?
Sustun?

„düsünüyorum.
Seni sana anlatmanin yolunu.
Farkinda degilsin ama,
Yaptigin ihanet“

- hayir, bulundugum sadece akilsal ve sezgisel bir kehanet.
Kücülüyorum iste!, eriyorum, biticem ..
Farklı bir sey sindirmek olanlari, bitenleri.
Biten demek agır geliyor
Tasiyamiyorum bu bedendeyken bu ruh.



„Sevgin, tutkun ve aliskanligin arasinda, sen
inan bana, yeniden o´na ulasabilicegini bilsen
inadindan vazgecer
kendinle tartismak icin sebep aramazdin.
O ´nu kendine yeniden verebilicek olsan
su an da yaptigin ihanete bile ihanet eder
yine giyinirdin o`nu üzerine.
sendeki beyhude bir cirpinis. rolünde basarili degilsin “

- aslinda tiyatroyla ilgilenmedim çok
doğuştan gelen bir yetenek bu bendeki.
Acimasizsin, Ses.
Ama haklisin belkide.
Her rolde basarili olupda bunda olamadiysam,
gercekden ihanet ediyorumdur
ama en basda kendime
.
IV Sabaha karsi

-Ses,
sevmek yasak meyvaya duyulan arzu imis demistin gecenin ilk saatlerinde .
O´nun yüreginin bana ait olmadigini bile bile istiyorsam onu..
Bir zaman benim olan,
fakat benim olani hoyratca benden alan
artik benim olmayan.

(iccekis)


lanet olsun! Her nefes alis verisimde seviyorum.
Ve ayni solukla ihanet ediyorum tüm dogrularima
tüm duygularima
haklisin.






ufukta geceligini cikartmaya baslayan sabahi karsilyiorum
ilik bir esinti hertarafi sarmis
pencereden henüz giren sicacik günes isigini gögsümde yumusatip odanin icine dogru veriyorum.
Biliyorum ve dünya da biliyor ki
Uykusuzluk her yerimi ele geciriyor
Ama ben
O aptal yelkovan ve akrebin gecenin bitimini vurmadigi bir saatte
Hala kendimi bulmaya calisiyorum.

(farkedis tebessümü)


-yine sustun, ses.

„artik ayrilsam senden? Sabah oldu“

- melankoli senide yordu elbette.
O halde..
bugünü kendime ihanet edisim ilan ediyorum…
Sonra o´na,
sonra sevgilerin en büyüğü sandığım o duyguya.
Güdülerime,
dogrularima,
inanclarıma,
tanrıma
.





Ve Ses istirahate cekilirken
ruhuma ihanet edisimin üzerine bir yudum daha aliyorum
aksam istedigim „sen“ tadindaki sarapdan.
huzurluyum
cünkü
gün dogarken gururmun son cirpinislarini da biraktim
sabahin ilk isiklarina..


 


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen